خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: روزی امیدوار بودید که شهدا و فرماندهان میدان، آرزوهای ملت را برای فتح خرمشهر و پشیمان کردن آمریکایی ها محقق کنند و امروز امید ملت به شما نخبگان عرصه های علم و فناوری است.
کد خبر: ۹۵۸۴۰۱۲
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

قزوین_ به گزارش بسیج، پنجمین همایش جهادگران علم و فناوری استان قزوین با حضور سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، عبدیان رئیس اتاق بازرگانی قزوین، مقدم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، رؤسای دانشگاه های استان و مدیران حوزه صنعت در سالن علامه امینی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

سردار رفیعی آتانی در این مراسم با اشاره به محور برنامه های سال‌جاری و نامگذاری این فعالیت ها به نام شهید علی میوه چین بیان کرد: شهید خوش سیرت و خوش استعداد و محبوب، سردار قزوینی ها شهید علی میوه چین است و ما چهره دوست داشتنی دفاع مقدس مان و در حوزه آموزش و تربیت، شهید میوه چین را داریم.او مشهور به چهره بیست بیست دفاع مقدس است و اگر بالاتر از عدد بیست وجود داشت داشت برای شهید علی میوه چین همان عدد را می دادیم. 

وی گفت: آن چه سپاه امروز در آن قرار گرفته در یک میدان حقیقی به دست آورد است. سپاه در میدان سخت دفاع مقدس بود که هر لحظه به این دانش و مهارت احتیاج داشت و خودش را در عرصه دفاع مقدس تربیت کرد و آماده نبرد برای ساعت بعد می شد. چرا که دشمن دائم در حال تغییر تاکتیک و عملیات بود و در یک راهبرد آمریکایی ها با ما نمی جنگیدند. 

دانش باعث تکثیر توانایی می شود 

سردار رفیعی آتانی در ادامه اظهار کرد: امروز سرعت علم بسیار بالاست. باید شعاع تاثیر توانایی شما از همین دانشگاه ها زیاد شود و تکثیر یابد. شعاع تاثیر مهمتر از نقطه تاثیر است. ما بیش از اینکه به ابزار و قدرت ابزار فکر کنیم به تاثیر انسان ها فکر می کنیم. منطق و استدلال ما مهمتر از این قدرت ابزار است و این قدرت علم است. 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: بیست سال پیش، دشمنان بعد از جنگ به دنبال بهانه ای برای یک اقدام علیه ما بودند چرا که سطح تاثیر ما را آن روزها اندازه گیری کرده بودند و ما برای دشمن قابل اندازه گیری شده بودیم. امروز اما هرگز دست به این اقدام نمی زنند چون نمی دانند نمی‌دانند حوزه عمل شما تا کجاست. 

وی افزود: آن روزی که مرز ما را در کردستان می دیدند می‌دانستند تاثیر شعاع ما تا کجاست اما امروز مرزها را گسترش داده ایم و بزرگ شده این و بزرگی ملت ما به اندازه بزرگی علم و ذهن آنهاست و آنقدر بزرگ شده ایم که دشمنان نمی‌دانند در کجا با ما مواجه شوند.

فرمانده ارشد نظامی استان قزوین تصریح کرد: دشمن در دو حوزه عمل می کند. ما یک زمان علم را به دست می‌آوریم که شکست نخوریم و این سطح نازله علم و دانایی است. اما امروز ما علمی می خواهیم که بتوانیم بر شکست ها و بر دشمنانمان غلبه کنیم و راه پیدا کردن این غلبه نوآوری و به روز شدن است و اگر به این مجهز شویم دیگر برای دشمن قابل پیش بینی نیستیم.

سردار آتانی در ادامه اضافه کرد: باید برای دشمن غیرقابل اندازه گیری شویم که این امر فقط در علم و توانمندی علمی ماست. دستان ما را در میدانی که قرار است با آنها درگیر شویم پر کنید. شما اهل علم به ما اطمینان دهید که به ستونی تکیه کنیم که مطمئن باشیم از پایه، آن را خودمان ساخته ایم و شما نخبگان علمی و پژوهشی این قله و ستون را بسازید تا نسل جوان و نوجوان کشور به سمت شما بیایند.

وی گفت: هرکدام از اساتید و نخبگان ما یک بیرق و پرچم است. آرزوهای ما را شما محقق کنید ما آرزو داریم در عرصه های مختلف دنیا اول باشیم و بتوانیم حق خود را از دنیا بگیریم و عقب ماندگی ها جبران شود و این لیست آرزوهای بلند بالای ما فقط با جهاد علمی محقق می شود.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: روزی امیدوار بودید که شهدا و فرماندهان میدان، آرزوهای ملت را برای فتح خرمشهر و پشیمان کردن آمریکایی ها محقق کنند و امروز امید ملت به شما نخبگان عرصه های علم و فناوری است.

وی اضافه کرد: تغییر رفتار دشمن در تغییر راهبرد علمی کشور است و دانشی که شما در هسته ای خلق کردید، چرا که این دانش هسته ای، دانش بومی کشور ماست. لذا تغییر رفتار دشمن به پیشرفت علمی بستگی دارد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها